SM Coupé

Sommige hedendaagse SM-rijders waren in '70 nog niet geboren. Anderen keken vanaf peuterhoogte op de imposante rij koplampen als ze met hun vader meegingen naar de showroom om een SM 'te verwerven'.
Weer anderen reden in de jaren '80 in een bijna afgekeurde ( motorisch en veertechnisch rammelende) SM omdat de aanvankelijke liefde van de markt omgeslagen was in afkeer en haat. De kleppen en de onderhoudsfacturen vlogen je destijds om de oren. 
  
Afbeelding invoegen
 
Maar als je hoe dan ook de lange deur van de SM opende, was je meteen verkocht. Een prachtig gestileerd en met hoogwaardig leer bekleed portier lachte je tegemoet. Het echte genieten kon beginnen. 

Afbeelding invoegen
 
Je zeeg heerlijk neer in de sportieve, goed ondersteunende en fantastisch gelijnde fauteuils. Onvoorstelbaar instelbaar voor die tijd. En als je de geinige klapsleutel omdraaide, barstten de bijna 180 paarden onder de motorkap los met een fantastisch herkenbaar gedistingeerd Italiaans gebrul. Je kon de weg op! Tenminste, als de dealer je kaspositie op dat moment voldoende succesvol inschatte voor een proefrit.... 


Afbeelding invoegen
 
De wegen van destijds waren van een andere planeet. Het gemiddelde wegdek deed eerder denken aan een maanlandschap dan aan een vlakke melkweg. Hoe dan ook, vaart maken was het devies. En daar ging het: gracieus en met een verslavend comfortabele vaart: de grote baan op. Naar Bordeaux, naar Nice en verder. Volmaakt genieten.   

Afbeelding invoegen